KEMASUKAN TRAFIK LUARBIASA

Slideshow

KENYATAAN PENULIS/PELUKIS

" Warna melambangkan kenyataan kehidupan, ketahanan diri,kejujuran,keikhlasan,kecintaan,
keharmonian dan harapan. Pengertian pada warna terlalu infiniti tertakluk pada kefahaman kita terhadap kehidupan. Dalam diri kita harus ada sikap kesederhanaan,bertimbangrasa dan toleransi serta memahami setiap aspek ekspresi yang kita laksanakan.Kita tidak mampu hidup bersendirian kerana lakaran perjalanan kita agak sumbang dan kaku.Dunia ini tercipta untuk kita menghayati isi kandungnya. "

BUKU-BUKU JUALAN TERBAIK

Isnin, 19 April 2010

SKETSA-SKETSA 4

ANTARA SKETSA YANG DIHASILKAN : EKSPRESI MINDA


Pada kebanyakkan karya lukisan yang saya hasilkan kesemuanya berpandukan ilham atau idea minda saya tanpa merujuk sebarang subjek yang ujud. Apa yang pernah saya lihat dan tersimpan dalam minda saya itulah yang saya terjemahankan dalam karya lukisan saya. Sketsa ini dilakarkan diatas kertas secara satu garisan dan dibuat dengan menggunakan pen artline. Masih bertemakan hutanrimba dan ianya adalah ekspresi minda saya.

























Kekuatan dalam pengolahan sesebuah sketsa juga merupakan kekuatan sesebuah karya yang dihasilkan. Sesebuah karya lukisan perlu ada jalan penceritaan yang dapat difahami oleh mereka yang melihatnya. Jalan atau cara yang paling mudah adalah dengan menamakan tajuk lukisan itu atau temanya. Ini akan memudahkan orang awam untuk menrima maksud sesebuah karya lukisan itu. Oleh sebab itu seseorang pelukis perlu peka pada persekitarannya, alam sekeliling, apa yang diketahuinya dan juga dengan apa yang dialaminya. Pelukis akan melontarkan ideanya melalui karya lukisan yang dihasilkan berpandukan apa yang dijelaskan sebelum ini. Pelukis juga adalah perekod peristiwa secara catan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

MINDSKETCHING

SESUATU YANG ISTIMEWA

HADIAH UNTUK YANG TERISTIMEWA

VIDEO TERHANGAT DIPASARAN

PERMAINAN DAN HIBURAN