KEMASUKAN TRAFIK LUARBIASA

Slideshow

KENYATAAN PENULIS/PELUKIS

" Warna melambangkan kenyataan kehidupan, ketahanan diri,kejujuran,keikhlasan,kecintaan,
keharmonian dan harapan. Pengertian pada warna terlalu infiniti tertakluk pada kefahaman kita terhadap kehidupan. Dalam diri kita harus ada sikap kesederhanaan,bertimbangrasa dan toleransi serta memahami setiap aspek ekspresi yang kita laksanakan.Kita tidak mampu hidup bersendirian kerana lakaran perjalanan kita agak sumbang dan kaku.Dunia ini tercipta untuk kita menghayati isi kandungnya. "

BUKU-BUKU JUALAN TERBAIK

Jumaat, 16 April 2010

SKETSA-SKETSA 3

ANTARA SKETSA YANG DIHASILKAN : EKSPRESI MINDA


Ini adalah sketsa satu garisan yang dilakarkan diatas kertas dengan menggunakan pen artline. Dihasilkan melalui ilham yang mendatang secara
spontan. Setiap satu mempunyai kelainan tetapi masih bermotifkan hutanrimba. Ia sekadar catatan untuk memudahkan penghasilan karya yang terbaru. Setidak-tidaknya dengan ada lakaran ini akan mempercepatkan proses penyediaan karya lukisan dan ia amat bermunafaat.

























Sketsa juga adalah pencerna minda dan akan disampaikan maksud sepenuhnya apabila sesebuah karya lukisan dihasilkan. Walaupun ia sebagai panduan kepada seseorang pelukis akan tetapi membawa pelbagai maksud yang tersirat dan tersurat. Biarpun dengan hanya satu lakaran seseorang pelukis mampu menghasilkan pelbagai karya lukisan yang berlainan. Ini juga merupakan salah satu kekuatan sketsa selain sebagai penterjemahan idea yang mendatang secara spontan.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

MINDSKETCHING

SESUATU YANG ISTIMEWA

HADIAH UNTUK YANG TERISTIMEWA

VIDEO TERHANGAT DIPASARAN

PERMAINAN DAN HIBURAN