KEMASUKAN TRAFIK LUARBIASA

Slideshow

KENYATAAN PENULIS/PELUKIS

" Warna melambangkan kenyataan kehidupan, ketahanan diri,kejujuran,keikhlasan,kecintaan,
keharmonian dan harapan. Pengertian pada warna terlalu infiniti tertakluk pada kefahaman kita terhadap kehidupan. Dalam diri kita harus ada sikap kesederhanaan,bertimbangrasa dan toleransi serta memahami setiap aspek ekspresi yang kita laksanakan.Kita tidak mampu hidup bersendirian kerana lakaran perjalanan kita agak sumbang dan kaku.Dunia ini tercipta untuk kita menghayati isi kandungnya. "

BUKU-BUKU JUALAN TERBAIK

Jumaat, 16 April 2010

SKETSA-SKETSA 1

Ini adalah antara beberapa sketsa-sketsa yang telah dibuat. Hampir kesemua sketsa-sketsa ini dihasilkan diatas kertas dengan menggunakan pen artline dan ianya merupakan lakaran satu garisan. Masih bertemakan hutanrimba dan ia juga sebagai terjemahan idea yang mendatang serta sempat dirakamkan.

























Sketsa merupakan satu rekod catatan kepada pelukis untuk dijadikan sebagai panduan apabila ingin memulakan sesuatu penghasilan karya yang baru. Disamping itu ianya memudahkan seseorang pelukis dalam kerjanya tanpa perlu memikirkan idea-idea yang baru. Seorang pelukis hanya perlu mengikut lakaran yang sedia ada dan mungkin diadakan sedikit tambahan atau perubahan sebagai mengemaskinikan karya yang akan dibuat mengikut citarasanya tersendiri. Mungkin adakalanya akan menampakkan sedikit kelainan pada karya terbaru jika dibandingkan dengan apa yang telah dibuatnya sebelum itu. Ada ketika seorang pelukis buntu untuk mendapatkan idea yang baru. Oleh sebab itu dengan adanya sketsa-sketsa yang telah dibuatnya akan mempercepatkan beliau menyiapkan hasil karyanya. Sketsa juga adalah merupakan lontaran minda yang pada kebiasaannya berlaku secara tiba-tiba atau dalam lain perkataan datang secara spontan. Disebabkan itu maka ianya perlu segera dirakamkan keatas media agar tidak luput dari ingatan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

MINDSKETCHING

SESUATU YANG ISTIMEWA

HADIAH UNTUK YANG TERISTIMEWA

VIDEO TERHANGAT DIPASARAN

PERMAINAN DAN HIBURAN